donderdag 17 maart 2011

16 maart 2011

Ik heb gisteren mijn 6de dansles gegeven.
Omdat ik in enkele dansboeken las dat je best een inleving geeft, heb ik dit uitgetest.
Een inleving geven wil zeggen dat jouw hele les rond een bepaalt thema draait.
Ik heb gekozen voor te werken met het thema poppenwinkel.
Op deze manier konden de kleuters dansen als:
* houten poppen
* porseleinen poppen
* stokpoppen
* marionetten

Ik heb hen ook 2 eenvoudige dansjes aangeleerd.
Die ga ik de komende 2 lessen ook nog herhalen. Zo kunnen ze zelf kiezen welke van de 2 lesjes ze graag willen laten zien aan hun ouders / grootouders / broers en zussen

De les sloeg heel goed aan. Maar ze zijn zeker even enthousiast bij lessen zonder inleving.
Deze les heb ik zonder assistent gegeven. Mijn assistente moest namelijk naar de oogarts.
Maar ik vond dit geen probleem. De kleuters deden goed mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten